4/10/2009

銀行口座 / Bank account

今日はHSBC銀行とBARCLAYS銀行へ行ってきた。
共に口座は開設しているのであるが、HSBCは
PINが付いてないカードを
誤って作られた。
これでは、お金を入金•出金しかできない。
が!半年待たないとカードの変更は出来ないと言われた。

半年もこの状態では困るので、BARCLAYSでPIN付きの
カードを作った。
が!こないだマリーのフラットへ遊びに行ったら計算機みたいな
機械を使って何かしていた。聞くと、ネットバンキングをしていて
最初に機械をBARCLAYSで貰えるそうだ。貰ってないぞ。。。

という訳で半年以上経ったのでHSBCへ行ってきた。

”担当者がいないので分からない。来週の火曜日の16時に来て”と言われた。
何回来てると思ってるんですか?ってか、なんでそんな対応悪いんですか?

はいはいはいはい。もう一度来ればいいんでしょ。分かりましたぁぁぁぁぁ。

その後、BARCLAYSへ。
対応丁寧。どのスタッフも日本に興味があるらしく、手続きの間中、
日本語の挨拶について和やかに楽しく話しながら過ごした。

HSBC、対応悪いし行くの嫌になってきた。どないしようかな。。。
I went to HSBC and BARCLAYS today.
I had both bank accounts, but have to do something and went there.

First, I visited HSBC and I was kept waiting in long time
According staff who said to me that I do not understand it because the person
of in charge took a day off today, you come back at 16:00 on Tuesday.
Hey hey hey hey hey! You know? How many times I come to here??????
Phew~! I think it is a crazy system. The staff made the mistake,
Why is it that I have to come here repeatedly why?????????????

After, I visited BARCLAYS. I like the bank because all staff is polite and gentle.
The staff solved my problem quick during we were talking about Japan.

I dislike HSBC.... I do not want to go there again...

P.S The meaning of the character on the painter is "Keep out"